Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Did
Combat Medic
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: White-100-ok Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 20:13, 05 Sie 2007 Temat postu: |
|
Eee tamte fotki to nie do mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Wto 17:35, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
PLAN ORGANIZACYJNY: 1.09.2007r. (sobota)
1. 10:45 - zbiórka pod ratuszem miejskim od strony fontany
2. 11:10 - podróż autobusem linii 3 do przystanku ogrodniczki/pętla
3. 11:35 - przyjazd do ogrodniczek
4. 11:35 - 11:45 - przemarsz na wyznaczony teren do gry
5. 11:45 - 12:30 sprawy organizacyjne
6. 12:30 - LARP
7. XX:XX - ognisko
8. 18:25 - zwinięcie obozowiska i przemarsz na autobus
9. 19:12 - powrót autobusem
10. 19:43 – uroczyste pożegnanie na przystanku pod szybkim kurczakiem (kłik cziken)
CO MUSISZ ZE SOBĄ ZABRAĆ:
- 2 bilety na 1/2 strefę
- rację podróżną na jeden dzień, w tym prowiant na ognisko(nie zapomnijcie o duże ilości pica)
- nóż by sobie kijek naostrzyć do kiełbasek
- a przede wszystkim, pogodę ducha i klimatyczny nastrój
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:07, 07 Sie 2007 Temat postu: |
|
To wygląda jak plan poprzedniego LARPa ale się nie czepiam:) Ja z innym pytaniem:
1.Czy będą jakieś szczegóły odnośnie scenariusza (poprzedni miał wystraczająco dużo szczegółów żeby coś ciekawego stworzyć<postać>).
2.Jakaś data graniczna do zapisów i przysłania swoich charakterów<czy jak kto woli postaci>
Thanks from the mountain {ang. dziękuję z góry}
|
|
Powrót do góry |
|
|
laska
Prawie Siewca Grozy
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:46, 07 Sie 2007 Temat postu: Re: Ostatni wakacyjny LARP |
|
Benio napisał: |
Zgłoszenia przyjmuję do dnia 25 sierpień na PW lub GG (bez opisu postaci)
|
Szczegóły co do scenariusza będą, ale wątpie żeby w czymś pomogły. Tym razem sprawa będzie wyglądała zupełnie inaczej...Jak? Tego się dowiecie później, możliwe że jutro wieczorem, ale to zależy jak udane będzie spotkanie konstruktora Larpa (Benia) z Toudim N.P.K. (Naczelnym Podnóżkiem Księciunia - czyli mną).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Śro 11:01, 08 Sie 2007 Temat postu: |
|
Tuerth napisał: | To wygląda jak plan poprzedniego LARPa ale się nie czepiam:) |
Masz rację, nic w tym dziwnego przecież organizuje go ta sama osoba
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:57, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
Wiesz jak jest jakiś scenariusz czy coś to zawsze można jakoś się klimatycznie podpasować, a noż trafię na profesję która nie występuje w okolicy czy jakoś strój dobiorę xD
A że się zgłosiłęm to jestem spokojny
Czekamy na szczegóły xD
|
|
Powrót do góry |
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Czw 16:58, 09 Sie 2007 Temat postu: |
|
Scenariusz jest Ciągle ulepszany, a prace powoli zbliżają się ku końcowi, szczegółów jak narazie nie mogę podać, bo nie mam materiałów by je precyzyjnie opracować tak by wszystko miało ręce i nogi, trzeba zrobić to pożądnie by klimat był na jak najwyższym poziomie.
Jak narazie czas goni i się nie wyrabiam, ale gwarantuję dobrą zabawę
Uzbrojcie się w cierpliwość, najpóźniej w niedzielę powinny pojawić się informacje na ten temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Nie 23:50, 12 Sie 2007 Temat postu: |
|
Z powodu wyjazdu Laski sam się zajmuję wszystkim no i niestety nie wyrabiam się z czasem. Mam nadzieję ze uzbroicie się w Cierpliwość jak tylko opisze miejsce akcji to odrazu pojawi się na forum kiedy nie wiem postarm się jak najszybciej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Pon 2:12, 13 Sie 2007 Temat postu: |
|
LARPOWE INFORMAJCJE
TYTUŁ: WALKA O WŁADZĘ
CZAS AKCJI:
Za czasów miłościwie nam panującego: znakomitego i mężnego wodza, Rycerza Pani Jeziora, Króla Zjednoczonej Bretonii Louren’a Lwie Serce, czas żniw
MIEJSCE AKCJI:
Bretonia, Księstwo Lyonesse, nieopodal Lasu Arden, osada Diuka Lorrain (‘lorę)
BRETONIA
Jako że bretonia różni się od Imerium, postarm się przybliżyć mniej więcej jej uroczy klimat.
Ponoć Bretonię można poznawać smakują wina, każde księstwo ma własne sekrety pędzenia tego szlachetnego trunku, nadając mu określony charakter
Bretonia graniczy na zachodzie z Imperium i Lasem Laureton siedzibą Leśnych Elfów, Estalią i Tileą na południu, z Jałową krainą na północy. Podzieona jest na 14 Księstw.
Bretonia słynie z ogromnej ilości przypraw, które doskonale maskują smród nieświerzego mięsa, mimo wszystko kuchnia bretońska cieszy się zasłużona slawą na całym świecie. I bardzo dużej gamy gatunków win
Ustrój: Bretonia ma silny ustrój feudalny, najwyższym seniorem jest król, jego wasalami są Baronowie i Książęta, wasalmi książąt są Diukowie i Markizowie(nadawane są im ziemie zagrożone napadami np. zielonokórych ich zadamiem jest ochrona nadanej ziemi), ostatnie miejsce zajmowane przez szlachtę w systemie feudalnym to rycerz, a na samym dole w hierarhii są chłopi: biedniejsi bębnią pańszczyznę, co bogadsi są mieszczanami i kupcami.
Armia Bretonii opiera się na pospolitym ruszeniu, które zwołuje Król
Chłop zobowiązany jest do posłuszeństwa panu, a pan ma za zadanie go ochranić.
Religia: Dominującą jak nie jedyną religią w Bretoni jest Kult Pani Jeziora patronki Bretonii (która jej broni). Cieszy się ona fanatycznym poparciem tych co oddają jej cześć. Kult ten nie posiada kapłanów, ich rolę piastują panny Graala, (dzieczynki porwane przez Panią Jeziora za młodu. Pani Jeziora). Zsyła swoje Błogosławieństwo rycerzom, którzy odbywaja dalekie podróże w poszukiwaniu Graala, Miejscami kultu są kalpice Graala budowane w miejscu Objawienia Pani Jeziora, będące celem licznych pielgrzymek.
Innymi czczonymi kultami są Mannan i Shallay’a, a nawet Ulryk.
Rycerstwo: Silna tradycja w Bretonii głosząca ideały kodeksu rycerskiego: męstwo, honor, braterswo, wszyscy szlachetnie urodzeni powinni wstapić w szeregi rycerzy. Większość rycerzy udaje się na wyprawę w pozukiwaniu Graala co uważają że święty obowiązek, nielicznym udaje się go odnaleść, jednak zaszczyt napicia się z Graala to olbrzymie uznanie i szacunek, bowiem Rycerze Graala to kwiat Bretonii.
Lud: większość społeczeństwa Bretonii to Chłopi uciskani przez swoich bezdusznych panów i ich znienawidzonych zarzadców gotowych wydrzeć wszystko co ma wartość nawet żywność. Oprócz widma głodu w niektórych księstwach, wielkim problemem są zagrożenia atakami potworów schodzących z gór i lasów. Życie w Bretonii nie należy do najłatwiejszych, jednak są takie regiony w bretonii gdzie życie toczy się sielsko.
Istnieje Organizacja chłopów wyjetych spod prawa zwana zakapturzonymi a ich przywódca to Bezimienny, broniący chłopów, okradający bogatych i dający pieniądze najuboższym (a’la banda Robin Hood’a), Prosty lud nie ma możwilści awansu społecznegoi pogodzony ze swym losem dzielnie znosi trudy życia.
Prawo:
Kodeks rycerski – jednolity zbiór praw, etos rycerski
Ziemskie – określające zależności i obowiązki wasla wobec seniora, chłopa wobec pana
Zwyczajowe – określa szereg czynności kótrych nie mogą wykonywać chłopi: nosić pancerzy (jeden wyjatek zbrojna drużyna szlachcica), zakładać zbroi płytowych, posługiwać się orężem rycerskim, czyli kopią i mieczem, nie mogą posiadać złotych zastaw stołowych lub srebrnych. I absurdalne normy dotyczace ubioru chłopów
Ma to na celu oddzielenie przedstawicieli warstw społecznych od siebie
Lokalne – każdy szlachcic może ustanowić własne prawa na podległej mu ziemii, jeżeli chodzi o wymierzanie kar, Lud woli załatwić to nie angażując w to pana (ze strachu), powoływana jest rada starszych, która wymierza sprawiedliość.
Banici:
Uciekinerzy – chłopi który opuścili pana
Zbóje i Bandyci – wyjeci spod prawa
Wyznawcy Chaosu – mutanci, heretycy, kultyści
Zakapturzeni
Kobiety w Bretonii: W spłeczności Bretonii kobiety odgrywają drugoplanową rolę, z tego powodu wykonywanie wielu zawodów jest dla nich nieosiągalne, chyba że uciekną się do podstepu i będą udawać męszczyzn, Czyli nie ma równouprawnienia
Osoby posługujace się magią: uznawane są za wyznawców mrocnych bogów, ci którzy przejawiają takie moce są paleni na stosach, aby przybliżyć niechęć społeczeństwa do magii, można porównać to do Europy za czasu Inkwizycji Kościelnej, wyroki wykonywane są w trybie super przyspieszonym.
Nastawienie do innych ras:
Krasnoludy – neutralnie
Halfingi – neutralne
Elfy (Leśne)–niechęć i strach
Księstwo Lyonesse (to tu dzieje się akcja w LARPie):
Jest drugim co do wiekości księstwem Bretonii. Podzielona jest na Stare Lyonesse i nowe Lyonesse (dawne Mousillon, które zostało anektowane przez Lyonesse po zdradzie Merevecha). Na półcony rzeźba teronu przypomina krajobraz polodowcowy (kopce), na południu występuje duża ilość strumieni i rzek, a im dalej granycy z Mousillon teren przeradza się w bagna. Ziemia Księstwa Lyonesse jest dobra pod budowę twierdz i fortów. Położona jest nad morzem, posiadająca długą linię brzegową i zdradziecie prądy morskie co utrudnia żeglugę
Mieszkańcy znani są z kłótliwości, pamiętliwości, intrygi. Waśnie Arystokracji ciągną się przez wiele pokoleń. Obecnie sytuacja polityczna to wielki spleciony węzeł przeróżnych zatargów i rywalizacji pomiędzy poszczególnymi rodami arystokraycznymi. Magnaci do perfekcji opanowali umiejętnośc rujnowania przeciwnika: na drodze militarnej, ekonomicznej i społecznej. Te zachowania sprawiają, że każdy szlachetnie urodzony mieszkaniec Lyonesse jest zamieszany w sieć intryg i większość swojego życia spędza na wzmocnieniu pozycji swojego rodu. Niektórzy nawet zniżają się do haniebnych czynów zatrudniając skrytobójców, szpiegów czy podkupując chłopów z wrogiej wioski. Niewiele osób rozumie w pełni złożoną sieć intryg, wielu gubi się nie mogąc się połapać,
Podobno nawet jeden z rycerzy opłacił morderstwo własnej żony by mieć pretekst do agresji na wroga za targnięcie na życie jego członka rodzny. Ponoć wynają tego samego skrytobójcę by zabił znienawidzonego arystokratę. Wiele osób w to wierzy goszcząc na terenie tego księstwa. Jedynym sposobem uniknięcia tego totalnego absurdu jest ucieczka do innego księstwa. Tylko w ten sposób można wyrwać się z rygla zdrad, zwiarania nietrawłych sojuszy szpiegowania. Trudno tu mówić o sytuacji stabilnej gospodarki.
Arystokraci z południa planują wspólne połączenie by wyrwać dawne Musillon spod władzy księcia i założyć własne niezależne księstwo. Niebawem dojedzie do wojny domowej północ-południe
Sąsiednie Księstwa (informacje po łebkach):
Mousillon – przeklęta ziemia (nieumarli)
Artois – niebezpieczne księstwo każda osoada jest silnie ufortyfikowana z powodu zagrożenia zwierzoludzi regularnie robiacych krwawe wyprawy łupieżcze.
L’Anguille – prowincja żeglarzy z północy, chłopów z południa i kupców – Bractwo Latarni najpotężniejsza gildia kupiecka w imperium skupiająca tylko wpływowe i majętne osoby, L’Anguille, najpotężniejszy ośrodek handlu północy i największy port Bretonii
Książę Adalhard z Lyonesse
To Osoba o niezbyt skomplikowanej naturze. Nie miesza się w intrygi Arystokracji. Większość czasu spędza na polu bitwy lub na ucztach, polowaniach, przyjęciach oczywiście w towarzystwie pięknych kobiet. Jeżeli jakiś lokalny konflikt przybiera niepokojące rozmiary podejmuje decyzję o zdławieniu go siłą. Książę wyrusza na czele swej armii , pokonuje zwaśnione strony i zmusza je do poddania się. Ogłasza rozejm i zakończenie sporu. Jak dotąd każda z wypraw kończyła się druzgoczącym wzycięstwem księcia. Arystokraci z Lyonesse dokładają wszelkich starań by wieści o ich intrygach nie trafiły do książęcych uszu. Krążą plotki o księciu że oddaje on większą cześć Ulrykowi niż Pani Jeziora
LAS ARDEN
Las na granicy księstw Lyonesse, Artois, L’Anguille, Gisoreux, Mousillon. Największy las Bretonii. Gęsty iobfity w dobre drewno. Występuje tu bardzo dużo zwierzoludzi, gromadnie napadających na osady.Książęta z zagrożonych prowincji odprawiają liczne wyprawy w głab lasu, by wyniszczyć siedliska plugawych bestii. Krążą plotki o tym, że w środku knieji znajduje się miasto zwierzoludzi o nazwie Uesin, Wiele prostych ludzi w to wierzy.
OSADA Diuka Lorrain
Nowa osada powołana do życia przez diuka Lorrian, miesiąc temu.
Zarządca mianowany przez Diuka na czele osadników, 5 km od granicy z księstwami Artois i L’Anguille, na północnym szlaku handlowym, w strategicznym punkcie handlowym, ropoczął prace budowlane: zatrudniając architekta, robotników i ochronę. Bliskość Lasu Arden umożliwia pozyskanie materiałów pod budowę, pokarmu i wody.
Prace idą pełną parą, Przed zimą planowane jest zakończenie budowy zajazdu, mytniczówki i domostw dla nowch osadników.
Dziękuję za wytrwałość, to nie są wszystkie informacje o bretonii a reczej te ważniejsze, gdyby maił wypisać wszystko to byłoby tego więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vampire Princess
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Kambodży ^^
|
Wysłany: Pon 10:02, 13 Sie 2007 Temat postu: |
|
no to nieźle
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:24, 13 Sie 2007 Temat postu: |
|
swojsko brzmi, moze dlatego że tak zatytułowałem kisdyś kawałek swojego opowiadania??? <Nie skończone>
Żeś się rozpisał Brawa dla Benia
Czytając patrzę, że grając kimś z Kislevu było by ciekawie
To żem se dobrał postać nie na co xD Ale już nic nie mówię
Mam nadzieję, że cele dostaniemy na karteczce:) To było fajne
|
|
Powrót do góry |
|
|
Did
Combat Medic
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: White-100-ok Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 8:46, 14 Sie 2007 Temat postu: |
|
Zobaczymy bo te robienie kartek nie było takie łatwe ale klimat chyba dawało a co do larpowych informacji Beniu naprawde się rozpisałeś
|
|
Powrót do góry |
|
|
None
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:31, 15 Sie 2007 Temat postu: |
|
Mnie na LARPie nie będzie, bo jadę na Polcon (wybiera się ktoś może?), chyba, że by został rzełożony o parę dni do tyłu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Benio
Wielki Pożeracz Kebabów
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Zadupia
|
Wysłany: Sob 13:17, 18 Sie 2007 Temat postu: |
|
Wyjeżdżam nad jezioro wracam 30 sierpnia, każdy z was co bierze udział w LARPie w dniu mojego powrotu dostanie wiadomość na PW zawierającą informacje o roli jaką odegrać ma jego postać na LARPie
Bądźcie czujni bo do LARPa zostanie tylko jeden dzień by się przygotować
Do zobaczenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:41, 19 Sie 2007 Temat postu: |
|
Ale Dżez A jak z tym wszkrzeszaniem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|