Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jaki system określił(a)byś jako swój ulubiony ze względu na mechanikę? |
Warhammer |
|
45% |
[ 10 ] |
Wiedźmin |
|
4% |
[ 1 ] |
WoD |
|
9% |
[ 2 ] |
Neuroshima |
|
22% |
[ 5 ] |
Monastyr |
|
0% |
[ 0 ] |
D20 |
|
9% |
[ 2 ] |
Crystalicum |
|
9% |
[ 2 ] |
7th Sea |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Wszystkich Głosów : 22 |
|
Autor |
Wiadomość |
Kruk
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:50, 07 Kwi 2009 Temat postu: Ankieta {system własny} |
|
Tworzymy z Kośkiem nowy system rpg i mamy wątpliwości jaka z powyższych mechanik byłaby odpowiednia. Chcemy przeprowadzić wywiad środowiskowy w celu sprawdzenia, która z nich najlepiej by się sprawdziła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Aramil
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: Śro 10:41, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Ale o czym jest ten system? Przykładowo, jeśli to jakiś full magic fantasy to mechanika Neuro była by średnia (A na tą zagłosowałem, bo uważam ją za najlepiej zrobioną)
Ostatnio zmieniony przez Aramil dnia Śro 10:42, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gambit
Mroczny i zły
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze snu Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:05, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
To zależy czy w wasz system to ma być H&S czy Role Play?
Przykładowo:
- system gdzie jest mnóstwo akcji a gracze przeważnie rzucają kostkami to D20 sprawdza się najlepiej
- z drugiej strony jak dialogi i narracja mają być rozbudowane a kostki to tylko dodatek Wod jest najlepszy
Kolejnym czynnikiem jest karta postaci jaką chcecie wykorzystać.
Podsumowując ja bym wybrał Warhammera system prosty i łatwy w użyciu jak sama nazwa wskazuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kelus
3v1l l33t
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:48, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
młotek pasuje do wszystkiego. D20 z każdą dodatkową książką komplikuje sobie zasady Neuro jakoś mi nie wchodzi i nie czaje jej mechaniki.WoD za to jest bardzo super, ma banalna mechanikę, która jest przyjazna każdemu graczowi, ale już na grę H&S może się nie nadać
w resztę systemow nie grałem ; P
Ostatnio zmieniony przez kelus dnia Śro 13:49, 08 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:53, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Osobiście podobają mi się wszystkie mechaniki, w której nie trzeba nabijać poziomu i w sumie dowolnym momencie rozwoju postaci można skopać 'coś dużego'(albo być skopanym bo ma się niefart )-czyli takie klimaty 'dark'
btw:Jak to D20 komplikuje sobie zasady? Rzut d20 i dodajesz "śmieszne cyferki" żeby przebić jakieś ST, prościzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
kelus
3v1l l33t
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:25, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
nie grałeś ze mną, adamkiem, yawnym, gambitem i lukiem my co sesje wynajdujemy dziury w tym systemie
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:36, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Nie nie grałem(to dobrze czy zle? xD) I to nie dziury, to miejsce na improwizacje Misia Gry Ale system ma swój urok(jak ktoś lubi nabijać expa, bo nie ruszy niczego 'większego')
a tak na boku co uważacie za dziurę w tym systemie? Bo mnie to ciekawi
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kruk
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:26, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
System jest typu heroic fantasy. Akcja dzieje się we współczesnym świecie z dużym udziałem duchów mogących wpływać na rzeczywistość. Oczywiście nie chcemy robić stereotypowego drugiego Dungeons & Dragons, bo nie mamy ochoty widzieć lawiny krytyki. Dlatego planujemy wprowadzić sporo akcji, aby nie zanudzać i narracja też się pojawi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aramil
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: Śro 21:57, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Jeśli heroic to ja bym brał d20 lub Neuroshimę. Jeśli zamierzacie mieć rozbudowaną magię itp. to d20, a jeśli system magii ma być dość prosty (przykładowo: test skupienia -> test trafienia) to myślę, że Neuro będzie najlepsza, jednak pozbycie się tych wiader kostek może sporo dać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Faust
Matka
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Białegostoku :D Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:58, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
tuerth napisał: |
btw:Jak to D20 komplikuje sobie zasady? Rzut d20 i dodajesz "śmieszne cyferki" żeby przebić jakieś ST, prościzna |
mały offtop:
To były śmieszne plusy/plusiki.
Uważam że każda mechanika jest dobra, wystarczy ja tylko zrozumieć i żeby była logiczna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kelus
3v1l l33t
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:46, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
system magii w d20 dobry ? przecież jest beznadziejny. Te całe zapamiętywanie czarów to jakaś pomyłka
|
|
Powrót do góry |
|
|
tuerth
Cyrulik?
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: również Białystok :) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:18, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
No nie powiedziałbym, że jest beznadziejny. Całkiem łatwy do opanowania Ew. całkiem ciekawy system magii to: znasz ileś czarów/mocy i masz manę(czy cokolwiek takiego) i rzucasz dopóki masz manę
A nie zastanawialiście się, żeby zrobić własną mechanikę od podstaw?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kruk
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:32, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
nową mechanikę od podstaw tworzy się dość trudno, a nie ma za bardzo warunków, aby coś bardzo profesjonalnie. oczywiście myśleliśmy nad tym tworem, ale najpierw postanowiliśmy zrobić mały rekonesans w celu poznania w jakiej mechanice lubują się gracze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kelus
3v1l l33t
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:50, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
dobry system czarów masz w 2ed. warhammerze.
A w d20 ? zapamiętujesz czary rzucasz je i raptem je zapominasz pomimo, że mag całe swoje życie poświęca na studiowanie magii, światełko rzucać powinien z palcem w nosie, ale jak mu komórki się kończą no to sory zapomniałem -.-
|
|
Powrót do góry |
|
|
Faust
Matka
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 643
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Białegostoku :D Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:08, 09 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Kelus: nie zapomniałem tylko jestem wyczerpany/niezdolny/zmęczony rzuceniem tego czaru albo "nie potrafiłbym odtworzyć tego czaru z takim skutkiem jaki powinien być"
Kruk: Trudne? Niemal co roku dochodzi do przynajmniej jednego ( zdarza sie podwójnie ) dnia kiedy Tuerth słyszy te straszliwe i przerażające słowa wypadające z moich ust: "Robimy eRPeGa!" i robimy, tylko ze nigdy nie skończyliśmy. Dlaczego? Za mało chęci i dyscypliny a tyle było mechanik że głowa mała
|
|
Powrót do góry |
|
|
|